Vanaf 1 juli 2023 stuurt het ETZ (Elisabeth-TweeSteden Ziekenhuis) geen afspraakbrieven meer per post. Je krijgt de informatie over je afspraak voortaan via het patiëntenportaal MijnETZ. Dit is een beveiligde online omgeving waar je je medische gegevens, zoals onderzoeksuitslagen, kunt vinden en je ziekenhuisafspraken kunt inzien, maken en wijzigen.

Om in te kunnen loggen in je patiëntenportaal heb je DigiD nodig. Je kunt je patiëntenportaal bereiken via internet (www.mijnetz.nl) of via een app die je op de telefoon of tablet kunt installeren. Deze app heet MyChart en kun je downloaden in de Appstore/Playstore.

Wat zijn o.a. de voordelen van MijnETZ? Snel de onderzoeksuitslagen bekijken, afspraken maken en beheren en vragen stellen aan het behandelteam. Wil je je afspraakbrieven van het ETZ toch liever per post blijven ontvangen? Dan kun je dit in MijnETZ aangeven onder het kopje ‘communicatievoorkeuren’. Let op: patiënten tot 16 jaar krijgen afspraakbrieven nog wel per post.

Heb je vragen of heb je hulp nodig bij het aanvragen of activeren van DigiD, het inloggen in MijnETZ of bij het installeren van de MyChart app? Dan kun je in de bieb terecht! Kom gewoon binnenlopen tijdens onze inloopspreekuren van het Informatiepunt Digitale Overheid in de bibliotheek. Hier beantwoorden we je vragen en helpen we je stapsgewijs bij het gebruik van DigiD en MijnETZ. Ook voor andere vragen over de digitale overheid kun je bij ons terecht.

Onze spreekuren van de Informatiepunten digitale overheid:

Theek 5 Baarle, Donderdag van 14.00 tot 15.00 uur

Theek 5 Dongen, Donderdag van 10.00 tot 12.00 uur

Theek 5 Gilze, Vrijdag van 13.00 tot 14.00 uur

Theek 5 Lage Zwaluwe, Maandag van 16.00 tot 17.00 uur

Theek 5 Made, Dinsdag van 13.30 tot 14.30 uur

Theek 5 Oosterhout, Woensdag en zaterdag van 13.30 tot 15.30 uur

Theek 5 Raamsdonksveer, Maandag van 13.00 tot 15.00 uur

Theek 5 Rijen, Vrijdag van 15.00 tot 16.00 uur

Theek 5 Terheijden, Dinsdag van 15.30 tot 16.30 uur

Voor meer informatie: www.theek5.nl/ido